Wednesday, 30 November 2016

BILA SIHAT......

November 30, 2016 0 Comments

biasa saya nie kalo sihat....semua benda nak makan...carving something la macam2 benda yang tak ada kat depan mata tapi kat dalam tv tu banyak huhuhuhu

musim2 cuti nie....aktiviti depan tv memang jadi kebiasaan saya dan suami....heheheh....inilaaaaah masa yang terbaik bilamana kami dapat berdua2 di rumah sambil menonton rancangan kegemaran....drama melayu huhuhu

cakap pasal sihat....teringin nak makan sup isi ikan dan ulam2an.....atau sup ayam dengan shitakee mushroom dan sambal belacan huhuhuhu

napalaaaa keinginan2 ini hadir tatkala hujan turun dan malam sedang melabuhkan tirai uhuhuhu malas pun bertandang.....uwaaaaaaaa

Sunday, 27 November 2016

RINDU BERTANDANG LAGI

November 27, 2016 0 Comments

betapa saya merindui saat ini.....walaupun waktu ini memasing menahan lapar tatkala enjoy dengan bola masuk ke parit.....

Allahu Akbar......andai masa boleh diundur kembali.....akan saya rakam detik2 bersama arwah bonda dan abang2 sekelian......

saat menulis entry ini.....airmata menitis tanpa rasa malu.......saya merindui kalian semua.....

gelak tawa kalian buat saya saaaaaaaaangat dihargai.....tidak susah rupanya jadi puteri tunggal di cc mereka.....

"rindu bertandang lagi....dihati
pada musim2 bersamamu
rasa kasih dan rindu
ajaibnya.....usia" ~hattan~

Saturday, 26 November 2016

SAYA SUKA MAKAN

November 26, 2016 0 Comments

usai dari majlis perkahwinan kat kampung hubby...singgah pasar beaufort dan beli laaaa buah2 import untuk makan2 di rumah

pear, anggur hitam dan merah serta limau mandarin atau orang tempatan panggil logkam (betulkan saya kalau saya silap) heeheh

bila sampai kereta....tengok budak makan snek....adidi.....terasa plak tekak nak mengunyah sesuatu semasa dalam perjalanan balik ke papar....hubby keluar p cari plak

da cuti2 nie....macam2 nak makan....dan sepinggan salad buah campur mayonis saya prepare tuk makan malam nie....letak dalam freeze dlo...biar sejuk2 sedaaaaap gittew heheh

eeemmmmmm nampaknya....baju2 kat wardrobe tu kena tukar saiz la pulak kn....da makin sendat huhuhuhu hubby.....jom shopping heheheheh

Friday, 25 November 2016

MEMBESAR SEBAGAI JOHAN

November 25, 2016 0 Comments

tengok gambar di bawah.....adakah saya semakin

* comel
* menarik
* sihat
* bersinar2

penangan B dan C laini....tiap pagi...tak boleh tidak mesti telan dua nie....sebelum amik sarapan....pastu....kat sekolah kompom mulut tak berhenti nak mengunyah makanan...hehehehhe itulaaaa penangan dorang dua tue....

buat kerja pun fokus....emosi tak juga garang2 heheheh lagi satu tenaga booster yang sangat luar biasa....tak letih seperti sebelum pengambilan B dan C shaklee

eeeemmmmmm sepa kata B dan C tu hanya untuk selera makan dan dapat kulit cantik??? haaaaaa....meh sini kita borak2 tentang khasiat "luarbiasa mereka" ....tak salah kan kongsi heheheh sebab....saya suka berkongsi ilmu...jom2!!!

Thursday, 24 November 2016

REZEKI TENGAH MALAM

November 24, 2016 0 Comments

Alhamdulillah....walaupun sedikit....sekurang2nya ada yang tertarik dengan apa yang kita buat.....syukur

rupanya berkat kesabaran, rezeki mulai mengintai2 walau sudah larut malam....

melihat hubby tidur dengan lena, saya memanjatkan kesyukuran punya hubby yang sentiasa menyokong apa yang saya buat selama nie....

dari barangan aksesori wanita, makanan dan sekarang produk kesihatan....hubby tidak putus2 memberi dorongan dan semangat agar terus usaha.....

nampaknya.....impian nak pegi berjalan2 lagi tue kena direalisasikan, agar bole bagi impak yang besar agar terus berusaha lebih gigih lagi untuk promo dan berniaga....malu??? tolak tepi dulu yer....hehehheh

Tuesday, 22 November 2016

KETAWA vs MENANGIS

November 22, 2016 0 Comments
ini anak buah saya....Awang Ku Haiqal Naim...tapi bukan ini yang saya nak cerita hehehe sekadar gambar hiasan
pagi nie saya bangun dengan wajah terketawa dan termenangis hahahahha

cuba bayangkan....saat bangun pagi, melihat suami anda berubah menjadi "kerusi" yang sarat dengan longgokan kain hahahahhaha 

begini ceritanya, semalam setelah berhabiz "berlawatan" ke muzium ( seperti yang saya cerita dalam page fb )....dengan sisa2 penat saya terus menyiapkan kerja di pejabat ( nasib awal2 da makan B C ) habis keja tepat pukul9pm alhamdulillah

balik umah, makan, gosok gigi heheh dan terus lepak2 ngan hubby kat katil hehehe lagi

terbangun tepat kul4....tanpa tersengaja saya melihat suami di sebelah....berselimut??? jarang nampak hubby nie berselimut kecuali cuaca hujan semalaman dan memang sejuk...eeeemmmm saya pun sentuh belakang dia sambil pejam mata....memang saya amal begitu tiap kali bangun pagi....tapi napa KERAS??? YA ALLAH...NAPA NI??? dengan terkejut tue saya buka mata dan raba apa sebenarnya yang saya pegang 

rupa2nya malam tadi suami tidur dekat dinding dan saya dekat dengan longgokan kain tepi atas kerusi....serentak dengan itu saya paling ke belakang...terasa ada orang bergerak.....

YA ALLAH....syukur....saya masih bernafas harini....saya ketawa dan menangis serentak....suami terpinga2...."haper ke hal bini aku nie" mungkin dalam hati dia....huhuhuhuhu 

Monday, 21 November 2016

INDAHNYA UKHUWAH BILA BERTEMU DAN BERPISAH KERANA ALLAH

November 21, 2016 0 Comments

arini lawatan ke Muzium Negeri dan Aquarium UMS....walau da pernah pergi berkali2 tapi kalini saya ditemani anak2 didik saya

da janji dengan mereka, kena tunaikan pula....walau lambakkan kerja masih belum selesai di sisi lappy...takpa, tahun nie jer bawak mereka jenjalan....da nanty tahun depan mereka da dengan guru kelas yang lain plak...

menatap wajah mereka satu persatu menghadirkan idea untuk menulis....2016 sangat banyak kenangan dengan mereka....

indahnya ukhuwah itu bila bertemu dan berpisah kerana Allah....terima kasih anak2 kerana menerima saya sebagai gurumu sepanjang tahun

Saturday, 19 November 2016

KERETA SORONG NENEK

November 19, 2016 0 Comments

kisah tentang seorang nenek yang menjaja makanan di tepi laut sambil menyorong kereta kayu....

lakonan Fauziah Nawi selalu membuatkan saya menangis...dari drama pondok buruk ke sorotan drama yang lain....akan ada titis airmata di pipi....betapa saya merindui arwah mak...wajah mereka serupa....dari tutur kata, lenggok badan...seakan saya melihat mak sedang berlakon....

napalaaaa emosi sering menewaskan saya di ujung2 minggu nie huhuhuhuhuhu

Friday, 18 November 2016

HARGAI KESIHATAN

November 18, 2016 1 Comments

saya dan hubby suka travel, melihat pemandangan2 di tempat yang dilawati buat jiwa tenang apalagi berkongsi pengalaman tersebut dengan orang yang tersayang...cheeeewah!!

alhamdulillah....sepanjang perjalanan ke bumi Kenyalang sedikit sebanyak mencabar fizikal saya yang baru baik dari pengalaman ngeri tahun lalu....seronoknyeeeee bila kesihatan kali nie sangat memberangsangkan berbanding lawatan ke kL februari lalu...apa taknya...jalan baru 10meter....berhenti 15minit...sakit belakanglaaa katakan....kaki pun lenguh....dengan laluan2 masjid india dan chow kit yang sarat dengan manusia dan kereta

tapi kali nie.....sakan menjejaki bandar Kuching tanpa rasa penat terlampau dan muka hubby puas....heheheh pertama kali katanya jejak kaki ke negeri orang

eeemmmm semalam hubby tetiba tanya...." tahun depan negeri mana plak kita jejak??" ewah2 hubby...bukan main semangat nampak....kenalaaaa wife dia nie stok oste 2 botol lagi tuk kekal aktif

rasa2 tahun depan p mana kita ek...eeeemmmmm

Sunday, 13 November 2016

Detoks ooooh detoks

November 13, 2016 0 Comments

sedar tak sedar....kalender 2016 dah nak sampai ke penghujung.....iyala bz dgn tugas hakiki.....tak sangka masih boleh bertahan dan bernafas seperti biasa...alhamdulillah

sebenarnye nak cer sal detox nie.....tawlaaaaa supermoon punya phenomenon kan sekang nie.....eh??? pesal plak masuk pasal supermoon nie??? hah!!! cni cik adik cik kak....nak habaq sat noh

simptom2 SUPERMOON DELIGHT nie sebenarnya saya pun alami....ada tak rasa cmni

♡ rasa nak makan yang manis2

♡ rasa senak perut...cam penuh jer sdgkn td ptg mkn ckit (masalah penghadaman yg kronik)

♡ selalu moody dan stress

♡ blur sepanjang masa (hat ni saya ngaku mmg kdg2 apa yg nk dsmpaikn ngn org...hilang kelaut huhu)

♡ masalah kulit gatal2

♡ insomnia dll

soooo apa kaitan dengan detoks??? naaah.....tulaaaah pentingnya tahu simptom2 nie supaya beringat2....apa menu kita seharian.....berkhasiat ker??? berminyak??? lebih masin dari biasa??? kalau semua tersenarai.....kena cek balik....ada tak simptom2 cam di atas kat diri kita huhuhuhu

KUCING vs KUCHING

November 13, 2016 0 Comments

pertama kali menjejakkan kaki ke bumi SARAWAK sedikit sebanyak menjadikan "destinasi cinta" kami kedua selepas bandaraya KUALA LUMPUR

semalam hubby tanya.....tahun depan nak pegi mana.....waaaah!!! makin terjebak si sayang nie nak berjalan2 ke negeri lain kot heheheh

MELAKA @ LANGKAWI???

itu destinasi yang seterusnya.....kalo ikut bajet....memang dalam negara jer....xlalu nak pegi luar2 hambatan banyak cerita2 xbaik dalam berita sekang nie

iyalah....beringat sebelum terlambat...malang tak berbau....baiklaaaah enjoy dalam negeri @ negara dulu kan kan....heheheh

napa ek nak detoks

November 13, 2016 0 Comments

ramai orang tak sedar tentang pentingnya detoks....dan ramai juga yang buat detoks nie sebagai keperluan harian mereka

detoks nak cantik
detoks nak sihat

memang itulah kehendak detoks nie...SIHAT CANTIK

sihat dalaman....cantik luaran

nanti kita cerita lagi ya tentang detoks....nak rite paper exam dulu......nak kejar mood yang tengah membara nie heheheheh

Follow Us @u.shine.im.queen